Ponad

120

Ofert Pracy

Godziny pracy

Poniedziałek - Piątek 8.00 - 16.00

 

Co oznaczają często spotykane pojęcia 1G, 2G oraz 3G? Wyjaśniamy to dla Was.

W Niemczech w życie weszły zasady 3G,2G i 1G (geimpft, genesen, getestet). Co dokładnie oznaczają te  skróty i gdzie obowiązują? Spieszymy z pomocą i postaramy się wyjaśnić te zagadnienia. 

Sama litera G odnosi się do trzech słów, a więc geimpft, genesen lub getestet, co oznacza, że każdy, kto nie został zaszczepiony, nie jest ozdrowieńcem i nie posiada negatywnego testu na COVID-19, może mieć utrudniony dostęp do różnego rodzaju wydarzeń kulturalnych, a także wstępu do kin, teatrów oraz restauracji  i środków komunikacji publicznej.  

Model 3G:

  • Odnosi się do osób zaszczepionych, ozdrowieńców lub z negatywnym wynikiem testu na COVID-19
  • Wymagany jest ważny paszport  pełnego szczepienia lub wyzdrowienia albo negatywny wynik testu, dopuszczalne są dwa warianty : antygenowy (ważny maksymalnie 24 godziny od momentu wykonania ) lub test PCR (ważny maksymalnie 48 godziny od momentu wykonania)

Model 3G+:

  • Osoby zaszczepione, ozdrowiałe lub przetestowane metodą PCR (ważny maksymalnie 48 godziny od momentu wykonania)
  • Wymagany ważny dowód pełnego szczepienia lub wyzdrowienia lub ujemny wynik testu koronowego (test PCR,ważny maksymalnie 48 godziny od momentu wykonania)

Model 2G:

  • Konieczne jest posiadanie ważnego paszportu szczepienia lub bycie ozdrowieńcem
  • Negatywny wynik testu nie wystarczy!

Model 2G+:

  • Osoby po pełnym szczepieniu lub po przebytej chorobie, a dodatkowo przetestowane.
  • Wymagany jest ważny paszport  pełnego szczepienia lub wyzdrowienia albo negatywny wynik testu : dopuszczalne są dwa warianty testu: antygenowy (ważny maksymalnie 24 godziny od momentu wykonania ) lub test PCR (ważny maksymalnie 48 godziny od momentu wykonania).

Model 1G:

  • Najsurowsza zasada
  • Tylko osoby w pełni zaszczepione, a dodatkowo z negatywnym wynikiem testu!
  • Wymagany ważny paszport covidowy oraz ujemny wynik testu koronowego antygenowy (ważny maksymalnie 24 godziny od momentu wykonania ) lub test PCR (ważny maksymalnie 48 godzin od momentu wykonania)

W jaki sposób potwierdzić szczepienie, ozdrowienie lub negatywny wynik testu? 

Szczepienie:

W zależności od rodzaju szczepionki, paszport covidowy ważny jest po jednej lub dwóch dawkach preparatu. Certyfikat szczepienia dostępny jest w kilku wersjach:

• Cyfrowej:  (w aplikacjach takich jak CovPass lub Corona-Warn-App albo jako plik PDF z centrum szczepień lub od lekarza) z kodem QR

• Papierowej: oficjalne zaświadczenie z punktu  szczepień lub od lekarza z kodem QR 

• Książeczka potwierdzająca szczepienie preparatem przeciw COVID-19

Pojęcie ozdrowieńca 

Ozdrowieńcem określamy Pacjenta, który  przebył infekcję nie dalej niż sześć miesięcy wcześniej. Jeśli następnie otrzyma się  jedno zalecane szczepienie, osoby te są uważane za w pełni zaszczepione

• Dodatni wynik testu Corona-PCR, który potwierdza chorobę COVID-19, natomiast musi mieć co najmniej 28 dni a maksymalnie 6 miesięcy

• Certyfikat ozdrowieńca w formie cyfrowej(w aplikacjach takich jak CovPass lub Corona-Warn-App jest wydawany przez przychodnie, punkty szczepień, innymi słowy w miejscach, w których wykonuje się szczepienia

Testy na COVID-19:

Zarówno test PCR, jak i test antygenowy muszą być przeprowadzane przez profesjonalne laboratoria i wykwalifikowany personel. Wynik testu (PCR oraz antygenowego)  jest ważny tylko i wyłącznie, gdy widnieją na nim dane osobowe pacjenta!

Dokumenty dotyczące testu muszą zawierać: 

1.Datę badania

2.Imię i nazwisko osoby badanej oraz jej datę urodzenia

3. Rodzaj wykonanego testu

4. Nazwa laboratorium oraz podpis osoby dokonującej badania 

Uwaga! Wyniki testów do użytku domowego ( dostępne w sklepach)  nie posiadają mocy prawnej, a zatem nie są ważne! 

 

Premia świąteczna!

Otrzymasz 250,00€ netto jednorazowo dodatkowo! 

Sprawdź nasze oferty, aby wybrać najlepsze zlecenie i skorzystać z premii!

Zapraszamy do kontaktu z nami drogą telefoniczną lub e-mail!

+48 730 49 77 70

+48 730 49 77 71

E-mail: rekrutacja@ambercare24.pl

pon-pt  8:00 – 16:00 

Promocja
↑ Zwiń↓ Rozwiń