Ponad

120

Ofert Pracy

Godziny pracy

Poniedziałek - Piątek 8.00 - 16.00

 

Jak ważne jest śniadanie? Co jesz zazwyczaj? Preferencje dotyczące porannego posiłku są bardzo zróżnicowane.

Jak ważne jest śniadanie? Co jesz zazwyczaj? Preferencje dotyczące porannego posiłku są bardzo zróżnicowane.

Niektórzy ludzie w ogóle nie jedzą śniadań, ponieważ nie mają na nie czasu – lub nie poświęcają im czasu. Inni ucztują na kanapkach z dżemem lub przygotowują zdrową owsiankę z owocami.

Naukowcy zrobili wywiad z ponad 100 osobami o przeciętnej wadze ciała i zapytali o to, jak wygląda ich typowe śniadanie: Owoce, nabiał, płatki śniadaniowe, chleb, jajka i kawa były najczęściej spożywanymi produktami. Tylko cztery procent uczestników badania nie jadło nic rano. Tak więc, aby utrzymać swoją wagę, najwyraźniej sensowne jest zjedzenie czegoś zdrowego rano.

Z żywieniowego punktu widzenia śniadanie ma absolutny sens. Zapasy węglowodanów są opróżniane w nocy. Jeśli zjesz coś rano, uzupełniasz zapasy i zaczynasz dzień w lepszej formie, masz więcej siły. Jeśli na przykład przygotowujesz müsli w domu, decydujesz również o tym, co się w nim znajdzie. Z kolei w piekarni kupujesz raczej wysokokaloryczne przekąski, takie jak rogalik czy paluch drożdżowy.

Jednak zawartość kalorii w żywności nie jest jedynym decydującym czynnikiem, zdaniem ekspertów. Jeden croissant zawiera około 200 kilokalorii. Ale przy 180 kilokaloriach, porcja płatków owsianych (50 gramów) nie jest dużo lepsza.

Ostrożnie z gotowymi do spożycia z müsli.
Podczas gdy croissant jest szczególnie bogaty w tłuszcz i szybko przyswajalne węglowodany, płatki owsiane zawierają dużo błonnika, a także liczne minerały i witaminy. To sprawia, że owsianka jest wartościowym i zdrowym pokarmem. Ekspert zaleca stosowanie pełnoziarnistych płatków owsianych lub innych pełnych ziaren, dodawanie owoców i spożywanie ich z niskotłuszczowym mlekiem lub chudym jogurtem. To nasyca na długi czas. Uważaj na gotowe mieszanki müsli często są one pełne cukru.

Jeśli wolisz jeść chleb rano, powinieneś wybrać chleb razowy. Smarowidło może być słodkie lub wytrawne, dozwolone są oba rodzaje. Jednakże, jeśli jesz słodką odmianę rano, na przykład kanapkę z dżemem, nie powinieneś jeść tak dużo słodkich rzeczy przez resztę dnia, zalecają dietetycy. Wskazówka dotycząca pikantnych dodatków: plasterek gotowanej szynki lub piersi z indyka ma znacznie niższą zawartość tłuszczu niż salami czy mettwurst. Ziarnisty serek śmietankowy i twaróg ziołowy są lżejsze niż Gouda czy pełnotłusty Camembert.

 

Premia świąteczna!

Otrzymasz 250,00€ netto jednorazowo dodatkowo! 

Sprawdź nasze oferty, aby wybrać najlepsze zlecenie i skorzystać z premii!

Zapraszamy do kontaktu z nami drogą telefoniczną lub e-mail!

+48 730 49 77 70

+48 730 49 77 71

E-mail: rekrutacja@ambercare24.pl

pon-pt  8:00 – 16:00 

Promocja
↑ Zwiń↓ Rozwiń